Autor: A.P. Cehov

Pescăruşul – Miturile cetăţii – 24.06.2019 – 19:00

Autor

A.P. Cehov

o adaptare după o traducere liberă de Mașa Dinescu și Andrei Șerban

Regia

Andrei Serban

Regizor secund

Sanziana Stoican

Asistent regie

Florin Liță, Cosmin Purice

Coordonator proiect

Irina Radu

Scenograf consultant

Valentin Vârlan

Costume Arkadina

Doina Levintza

Lumini și sunet

Dragoș Mărgineanu, Paul Drăguș

Durată

2h 30 min

Distribuție

Medvedenko – Ionuț Vișan
Mașa – Sabrina Iaschevici
Sorin – Constantin Cojocaru
Treplev – Bogdan Cotletț
Nina – Silvana Mihai
Dorn – Vitalie Bichir
Polina – Florina Gleznea
Șamraev – Silviu Debu
Arkadina – Mihaela Trofimov
Trigorin – Richard Bovnoczki

Sinopsis

„Am primit bucuros invitația de a lucra la unteatru. Am regăsit atmosfera anilor mei de tinerețe de la La Mama din New York, același spirit prietenos și liber, o comunitate de artiști care, fără niciun considerent material, sunt animați de pasiunea de a face teatru altfel, de a descoperi “forme noi”. Și ideea acestor forme noi m-a dus direct la Treplev și la „Pescărușul”, o piesă care m-a urmărit toată viața și pe care nu am înțeles-o pe deplin, deși am montat-o în limbi diferite pe trei continente, de fiecare dată altfel. Sper ca această versiune să fie ultima și, deși nu vom putea dezlega misterul care face ca o poveste ce sfârșește în moarte violentă să fie catalogată de Cehov drept „comedie”, am încredere că împreună vom (re)descoperi paradoxul că în teatru singura permanență e starea de schimbare continuă. Dacă acceptăm că nicio concluzie nu e defintivă, putem porni în căutare.”
Andrei Șerban

„Montarea matură a lui Andrei Șerban reușește să păstreze din Cehov esențialul. E un spectacol care nu e încărcat inutil, mai apropiat de ochii și mintea și sufletul spectatorului din secolul XXI. Probabil, de aceea și are succesul de casă pe care îl are. Vedem un Cehov aproape de noi, în același timp grandios și minimalist. Caracteristic spectacolelor de Andrei Șerban și Pescărușul de la Unteatru este construit atent, nimic nu e lăsat la voia întâmplării, și, în același timp, nimic nu pare excesiv sau îngrădit. E un spectacol la care se poate și râde (și se râde copios – fiindcă, până la urmă, Cehov însuși era încredințat că Pescărușul e o comedie) și se poate și plânge (și se plânge).” – Ziarul Metropolis, Andrei Crăciun