The Two Gentlemen of Verona

The Two Gentlemen of Verona
  • by William Shakespeare
  • Translation: Lucia Verona
  • Directed by: Alexandru Mâzgăreanu
  • Set Design: Andreea Săndulescu
  • Costume Design: Alexandra Mâzgăreanu
  • Lighting Design: Daniel Klinger
  • Music by: Alexandru Suciu
  • Coreography: Baczó Tünde
Premiera: 05 September 2020
Duration: 2h, no intermission
AG

"The Two Gentlemen of Verona" is a lesser-known play by the Bard of Avon.

Valentin leaves Verona for Milan to complete his education "in another culture", and his best friend, Proteus, stays at home, because he loves Iulia passionately. Valentin, who, at first, does not understand Proteus and does not believe in the power of love, falls madly in love with Silvia, the daughter of the Duke of Milan. His friend, also sent to the Duke's court, forgets his his loved one in an instant when he meets Valentin's beloved.

Director Alexandru Mâzgăreanu knew how to exploit the enthusiasm of young actors and the experience of the more mature actors to create a performance of great complexity, with many cultural suggestions that exceed the play and the space and time of the action. "Another culture" becomes, in the very special directorial vision of Alexandru Mâzgăreanu, the culture of the Far East, keeping, at the same time, intact the spirit of the Shakespearean story.

Cast

Reviews

„Doi tineri din Verona e întâi de toate spectacol despre onoare. Și sunt extraordinare delicatețea cu care Alexandru Mâzgăreanu găsește rezolvări regizorale (scena orbirii, unde o panglică neagră, subțire, acoperă ochii îndrăgostitului căruia nu-i mai este permis să-și vadă iubita, sau scena de final, a iertării), fluiditatea trecerilor de la o scenă la alta, fără să se vadă cusăturile, contaminarea fină dintre tensiune și umor, dintre dragoste și vină, ducând astfel povestea lui Shakespeare la un nivel cu totul original, păstrându-i spiritul, dar reușind totodată să o (re)construiască într-o abordare nouă. Fiecare element din spectacol, începând de la decorul atât de bogat și expresiv în simplitatea lui de bun gust (Andreea Săndulescu), de la costumele atent gândite și realizate (Alexandra Mâzgăreanu) și până la interpretarea actorilor, face din acest spectacol o experiență vizuală, dar și emoțională.”

Irina Cerchia – „Doi tineri din Verona și o iubire extrem orientală”, AMFITEATRU

https://amfiteatru.com/2020/09/09/doi-tineri-din-verona-si-o-iubire-extrem-orientala/

„Spectacolul Doi tineri din Verona se pretează la diferite interpretări și lasă amintiri frumoase în sufletul cui îl vede. Cert este că prezintă la nivel metaforic un drum inițiatic de la adolescență la maturitate, de la meleagurile natale, acolo unde sunt părinții și prietenii, către alte spații culturale, unde se pot acumula cunoștințe și experiențe noi, uneori sfâșietoare. Este, totodată, un drum al autocunoașterii, către sine și dinspre sine.”

Mirela Stîngă - „Doi tineri din Verona“ și călătoriile lor inițiatice, un regal vizual pe scena Teatrului de Stat Constanța” – CULTURA CONSTANȚA

https://culturaconstanta.ro/doi-tineri-din-verona-si-calatoriile-lor-initiatice-un-regal-vizual-pe-scena-teatrului-de-stat-constanta/

„Shakespeare este autorul universal prin excelență, tradus și jucat pretutindeni, adaptat și înțeles în raport cu fondul spiritual și intelectual al fiecărui popor. În viziunea propusă de regizorul Alexandru Mâzgăreanu, spiritul shakespearian dăinuie prin dimensiunea morală și principială. Stilistic și conceptual ne aflăm în Extremul Orient. Dar este doar un context, bine intuit și ales, pentru o poveste cu tâlc, pe care actorii o împletesc firesc, deloc patetic și expozitiv. O poveste pe care, dintr-odată, o recunoști ca fiind a ta, indiferent de locul în care trăiești. În „Doi tineri din Verona”, granița dintre iluzia realității și fascinația imaginarului aproape că se dizolvă. Plecăm împreună din concret, din prezentul pandemic, participăm la un meci de fotbal american și, la următoarea răsuflare, ajungem martorii drumului inițiatic al unui occidental în cultura japoneză. Senzația de plutire în timp și spațiu se datorează nu doar regizorului, ci, mai ales, actorilor. Alexandru Mâzgăreanu încredințează un spectacol spirală, greu de condus și cu implicații profunde, unor actori tineri, dar cu resorturi extrem de generoase.”

Elena Coman - „Doi tineri din Verona – legendă shakespeare-orientală despre iubire și onoare”

https://amfiteatru.com/2020/09/23/doi-tineri-din-verona-legenda-shakespear-orientala-despre-iubire-si-onoare/?fbclid=IwAR3kD712o7VrYbq_vGx5Q_iRv-uFfl2NaYOtbPVSUHTJIE7qnOaE6XyDkBo

Consideri că experienţa ultimelor luni ar trebui să ne facă să regîndim felul în care facem teatru? Ar trebui să exploatăm mai mult zona online? Alexandru Mâzgăreanu: Este, fără îndoială, o perioadă foarte grea și toți am fost puși la încercare, dar nu știu cum putem regîndi complet ceva ce funcționează într-un anumit fel de peste două mii de ani. Bineînțeles că la nivel teoretic putem spune multe lucruri, dar practic este puțin mai greu. Esența teatrului este emoția care se naște între actor și spectator. Orice inovație ar trebui să păstreze viu acest spirit.

„Nu cred în inovația de dragul inovației sau care vine dintr-o panică“ Interviu cu Alexandru MÂZGĂREANU de Silvia Dumitrache

https://www.observatorcultural.ro/articol/nu-cred-in-inovatia-de-dragul-inovatiei-sau-care-vine-dintr-o-panica/